Tuesday, November 19, 2013

PILIHLAH AKU YA ALLAH

dengan nama Allah, saya memulakan madah.. dengan izin Allah, saya masih di sini..di atas bumi Allah..
tersentak hati tatkala mendengar berita sahabat sekuliah meninggal dunia dalam keadaan yang tidak diduga..
ya Allah..
andainya aku yang telah dipanggil, adakah setiap amalan aku telah Engkau terima..
andai aku yang Engkau janjikan pada hari semalam adalah diriku, adakah aku layak berada di sisiMu..?
ya Allah..sungguh aku cemburu melihatnya pergi..
tenang..setenang air di sungai..
ya Allah..
ingin sekali aku mengikut jejak langkahnya..
setiap detik aku melihat urusan terhadap jenazahnya, dan setiap detik itu juga aku tidak terlepas daripada mengingati saat pemergian abah..
sungguh tenang..
ya Allah..
Engkau yang menemukan kami..
dan Engkau juga yang telah memisahkan kami..
temukanlah kami semula di jannahMu..

No comments:

Post a Comment